Lär dig om organisk kemi med Crash Course och molview.org

Exempel på fråga från appen
Jag tycker kemi blev extra roligt och intressant när jag gick på gymnasiet. Jag hade turen att läsa lite på universitetet också. Oavsett om du har läst, vill läsa eller måste läsa organisk kemi kan jag rekommendera 
Organic Chemistry från Crash Course. Laddar du ner deras app App Store | Android kan du dessutom testa dina kunskaper 

För att riktigt kunna se den organiska kemin rekommenderar jag att ni testar molview.org. Där kan man bygga molekuler eller skriva in namnet på en molekyl och se hur den ser ut, rotera och zooma in och ut. Testa själv i fönstret ovan.

Kan du gissa vilken molekyl det är? Används som krydda i matlagning. Vissa tycker mycket om det andra inte. Frukten som molekylen finns i finns har olika mängder och det finns tom en skala som går mellan 0 - ca 3 miljoner. Carolina Reaper lär vara den starkaste typen av frukt du kan köpa just nu. 

Kommentarer