Naturvetenskapliga iPad appar för högstadiet, gymnasiet och högskolan

Det finns många appar även till matematik och naturvetenskap. Dock är inte alla lika bra. Jag har testat nedanstående appar till iPad under ett år och jag använder dem med jämna mellanrum fortfarande. Där jag hittat en YouTube film så har jag lagt till en. Hoppas ni finner dem lika intressanta som jag.

MyScript Calculator - Med denna app kan du skriva talet du vill räkna ut med fingret för att direkt få svaret


Algodoo - En komplett fysiksimuleringsapp. Du kan utforska fysik, bygga uppfinningar eller skapa spel. På Algoryx YouTube-kanal hittar du videomanualer.


The Elements: A Visual Exploration - En interaktiv bok över alla grundämnen.


EarthViewer - Se jordens tektoniska plattor flytta sig över ytan genom årmiljonerna. 


littleBig History - Zooma in och ut i universums, jordens, livets och människans historia. 

Kommentarer