Google använder html5 till anatomi, konst och fraktaler

Google utvecklat en del nya applikationer som tar tillvara på möjligheterna med html5.

Google body - mycket snyggt och framförallt användarvänligt. Du kan själ bestämma om du bara vill studera bara skelettet eller kanske både nervsystemet tillsammans med musklerna. Min favorit är dock att man kan skala bort ett lager i taget.

Julia maps - När jag började programmera i BASIC var bland det första jag gjorde var att visualisera fraktaler. Det tog lång tid och resultatet var efter flera timmars rendering en monokrom blaffa på skärmen. Med Google nya applikation kan du snabbt zooma in i den klassiska Mandelbrotmängen.

google artproject - Vem har inte drömt om att åka till konstmuseer. Tyvärr ligger de utspridda över hela världen. Google har åkt runt och fotat så du kan studera konst via datorn. Tydligen är konstverken fotograferade med mellan 7 och 14 miljarder pixlar

Jag använder Google Chrome 9 så jag vet ej hur dessa sidor fungerar i andra webbläsare

Kommentarer