Undervisningsfilmer till kurserna webbutveckling 1 och programmering 2

Inom webbutveckling och programmering kan det underlätta att lära sig med filmer istället för böcker. På Youtube har jag nu publicerat ett antal filmer för mina kurser i Programmering 2 och Webbutveckling 1. Det tar tid att göra filmer. Målet är att elever kan se på dessa filmer för att individualisera undervisningen. Alla lär sig inte med samma hastighet.

Ett smakprov från Programmering 2 kan ni se här.


Alla filmerna kan man hitta på min kurswebbplats


Här finns ett exempel på filmer jag gjort till Webbutveckling 1. Den handlar om ett sätt att skapa mobilanpassad layout med grid.


Mer om grid finns på min kurssida om Webbutveckling 1

Här finns alla genomgångar på YouTube av de 13 punkterna som Skolverket har under "Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll".

Kommentarer